Üye Girişi
ATB BİLGİ PANELİ
Mobil Linkler
ETKİNLİK TAKVİMİ
BORSAVİZYON
Borsavizyon Dergisi
ANKET
Memnuniyet Anketi
Üye Memnuniyet Anketi
SERTİFİKALAR
LİNKLER
Zengin bir yöresel içerik ile fuara katılan Ankara Ticaret Borsası'nın, standı ziyaretçi akınına uğradı.

“Yöresel ürünlere hem sahip çıkıp hem de zenginleşin”
 
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) desteği ile  ve Antalya Ticaret Borsası tarafından bu yıl 5’incisi düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX Antalya Expo Center'da başladı. Fuarın açılışına, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve ATB Yönetim Kurulu Başkanı Faik Yavuz, TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşarı Vedat Mirmahmutoğulları, Antalya Valisi Muammer Türker, Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, BM FAO Temsilcisi Yuriko Shoji, Isparta ve Burdur valileri, belediye başkanları, Ak Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, MHP Antalya Milletvekili Mehmet Günal, ATSO Başkanı Çetin Osman Budak ve çok sayıda siyasi, kamu kurum temsilcileri katıldı.   22-26 Ekim tarihleri arasında sürecek olan YÖREX Fuarı nın açılışı, Türkiye nin yedi bölgesini temsil eden halk oyunları gösterileriyle başladı.
 
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, markalaşmanın zenginliği getirdiğini, bunun yolunun da yöresel ürünlere sahip çıkmak olduğunu söyledi.
 
Fuarın açılış töreninde konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, markalaşmanın önemine değinerek "Markanın ne faydası var? Marka olunca bir ürünün değeri 10 liradan 100 liraya yükseliyor. Markalaştırdığınız zaman zenginlik gelir. Yöresel ürünlere hem sahip çıkıp hem de zenginleşin. Ürününü marka yaparsan zenginleşirsin, marka yapamazsan sıradan mal haline gelir" dedi.
 
Lale soğanının Hollanda ile marka olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Soğandan Hollanda’nın geliri sadece 1 milyar dolar. Markalaştırmış Hollanda Lalesi diyor. Özü aslında bizim. Ama markalaştırmamışız. Laleye sahip çıkmışlar. Artık burada sergilenen ürünler ticarileşmeye başladı” dedi.
 
YÖREX'in yöresel ürünlerin tanıtımı, ekonomiye kazandırılması ve markalaşma açısından çok önemli olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, geçen yıl fuarda sergilenen bir ürünün THY'nin menüsüne girdiğini söyledi.
 
Türkiye'nin turizm merkezi Antalya'nın önümüzdeki dönemde önemli organizasyonlara ev sahipliği yapacağını belirten Hisarcıklıoğlu, 2015 yılında bu aylarda G20 Liderler Zirvesi'nin Antalya'da yapılacağını, buna paralel dünya ekonomisinin yüzde 85'ini üreten işadamlarının da aynı tarihlerde Antalya'da dünya liderleriyle bir araya geleceğini bildirdi.
 
-Kalkınma Bakanı Yılmaz
 
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz da binlerce yıldır medeniyetlere ev sahipliği yapmış Anadolu'nun mutfaktan el sanatlarına çok zengin bir kültüre sahip olduğunu, Yöresel Ürünler Fuarı'nın da ekonomik değerinin yanı sıra kültürel mirasın tanınması açısından da önem taşıdığını söyledi.
 
Dünya bir taraftan küreselleşirken bir taraftan da yerelleşmenin güçlendiğini kaydeden Yılmaz, küreselleşme ve yerelleşmenin iç içe geçtiği bu dönemde özgün kültürel ürünlerin kırsal kalkınmanın aracı olacağını bildirdi.
 
Bakanlık olarak kırsal kalkınma stratejisinin yenilendiğini belirten Yılmaz, Yüksek Planlama Kuruluna sunulmuş planla yöresel ürünlerin çok daha güçlü destek bulacağını anlattı.
 
Yöresel ürünlerin korunması ve hak ettiği değeri bulabilmesi açısından coğrafi işaretlerin çok önemli olduğunu dile getiren Yılmaz, coğrafi işaret konusunu üzerinde herkesin daha fazla durması gerektiğini vurguladı.
 
- 179 coğrafi işaret
 
Bakan Yılmaz, bu yıl ekim ayı itibarıyla TPE'den tescil almış 179 coğrafi işaret bulunduğunu, 203 coğrafi işaret başvurusunun da inceleme aşamasında olduğunu bildirerek, Antalya'nın henüz coğrafi işaret alamadığını kaydetti.
 
Yılmaz, "Antalya tavşan yüreği zeytini tescil edilme sürecinde. Antalya'nın mutlaka coğrafi işaretlerini artırması gerekiyor" dedi.
 
Perakende sektörüne de çağrıda bulunan Yılmaz, "Aslında bütün perakende şirketlerimizin yöresel ürünlere sahip çıkması gerekiyor. Belli standartlara ulamış ürünlerimizi raflarda daha fazla görmek istiyorum. İnanıyorum ki bunu yaparlarsa hem bereketi artacak hem de tüketici sağlıklı ürünlerle tanışma fırsatı yakalayacak" diye konuştu.
 
 
Zengin yöresel içerik ile fuara katılan Ankara Ticaret Borsası standı ziyaretçi akınına uğradı.
 
Ankara Ticaret Borsasının yatırımlarının ve tesislerinin tanıtıldığı standımızda ayrıca Ankara ili ve ilçelerinin yöresel ürünleri ziyaretçilere ikram edildi. YÖREX’te, ünlü Çubuk turşusu, kırmızı etten yapılmış pastırma, piliç etinden yapılmış pastırma, Beypazarı baklavası, gümüşleri, yaprak sarması ve ünlü Beypazarı kurusu ile Ankara ili temsil edildi.  Fuara katılan ATB standı yoğun ilgi ile ziyaretçi akınına uğradı.
 
FUARDA NELER VAR
Türkiye nin birçok ilinden oda, borsa ve kalkınma ajansları başta olmak üzere çeşitli sivil toplum örgütleri, kamu kuruluşları ve özel firmalardan oluşan YÖREX bu yıl 113 stantta yurdumuzun dört bir yanından 325 katılımcıyı ağırlıyor. Bunlar arasında 110 oda ve borsa, 9 kalkınma ajansı, 51 farklı kurum ve 155 firma bulunuyor. “Sizin Oraların Nesi Meşhur?  sloganı ile memleket hasreti çekenleri beklediğimiz YÖREX de bu sene 62 ilimiz ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti temsil ediliyor.
 



RESİMLER

Yayın Tarihi : 23.10.2014 / Okunma Sayısı : 3,003
İLETİŞİM
Macun Mahallesi 171. Cadde No:4 Yenimahalle / ANKARA
T : +90 312 327 00 00 (pbx)      F : +90 312 324 08 57      E-Mail : info@ankaratb.org.tr